1. Projekt „Dzień Matematyki“ – Matematyka, sztuka i kreatyvność – „Deň matematiky – matematika, umenie, tvorivosť

  • zakladateľka projektu PhDr. Jana Mašlonková, MBA – Poľsko a Slovensko.

CIELE

  • rozvíjať tvorivé myslenie študentov prostredníctvom prepojenia matematiky s umením a inými predmetmi,
  • podporovať interdisciplinárny prístup k vzdelávaniu, spojiť matematické prvky s rôznymi disciplínami,
  • podporovať interdisciplinárny prístup k učeniu kombinovaním matematických prvkov s rôznymi oblasťami poznania, ako sú umenie, technika, hudba alebo príroda.
  • zapojených 14 krajín a 57 učiteľov (Gruzínsko, Turecko, Poľsko, Rumunsko, Nemecko, Palestína, Chorvátsko, Belgicko, Moldavská republika, Grécko, Maďarsko, Španielsko, Slovensko, Tunisko).

2. Projekt „A friend in need is a friend“ – „Priateľ v núdzi je skutočne priateľom“

CIELE

Študenti budú vyhľadávať informácie a študovať kultúru, históriu, tradície svojej a iných krajín. S cieľom zvýšiť povedomie o podstate globálnych klimatických zmien a ich negatívnych dopadoch je jedným z cieľov tohto projektu priniesť pozitívnu zmenu vo vedomostiach, zručnostiach, správaní a postojoch detí. Študentom budú zadané úlohy (rozhovor, natáčanie videa, vyhľadávanie informácií na internete, tvorba plagátov, brožúry, šírenie informácií verejnosti). Budú rozvíjať zručnosti, ktoré sú dôležité pre mládež 21. storočia. Po dokončení práce žiaci odprezentujú projekt.

3. Projekt „Today’s Decisions, Tomorrow’s Impact– „Dnešné rozhodnutie, zajtrajší vplyv“

  • zakladateľka projektu PhDr. Jana Mašlonková, MBA – Rumunsko  a Slovensko

CIELE

Študenti získajú dôkladné znalosti o súčasných ekonomických koncepciách a ich vplyve na spoločnosť. Projekt bude viesť študentov k rozvoju kritického myslenia a k racionálnej argumentácii v kontexte ekonomických diskusií. Študenti budú spolupracovať pri výskume a analýze rôznych ekonomických aspektov, čím sa zlepšia ich schopnosti tímovej práce a komunikácie. Študenti budú vytvárať vzdelávacie materiály, ako sú blogy, podcasty alebo interaktívne prezentácie, ktoré môžu byť použité v budúcich vyučovacích aktivitách. Študenti si lepšie uvedomia globálne výzvy, ako je zmena klímy a globalizácia, a pochopia úlohu ekonómie pri riešení týchto problémov. Cieľom projektu je zvýšiť záujem študentov o štúdium ekonómie a histórie prostredníctvom interaktívnych a relevantných prístupov.